Blog 9: Wanaka and the world's Adventure capital - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 9: Wanaka and the world's Adventure capital - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 9: Wanaka and the world's Adventure capital

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

19 November 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn god het is alweer donderdag. Inmiddels beland in the most thrilling capital in the world, namelijk Queenstown! Wat een heerlijke plek is dit. Ben er nu een week en verblijf in 2 hostels, eerste is Adventure Hostel, daar zijn Claire en Clara ook nog voordat zij weer noordwaarts gaan.

Hoe dan ook, na dinsdagochtend uit Franz Josef te zijn vertrokken, naar Wanaka getoerd. Prachtige meren, een waterval en onwijs mooie uitzichten gezien onderweg hiernaartoe. Nog een wandeling gemaakt rondom Lake Matheson, waarin de reflectie van de bergen op het meer als een spiegel is. Heel gaaf! Aantal hele mooie meren gezien zoals Lake Hawea. Adembenemend, helemaal met de blauwe lucht waarmee we de meren mochten aanschouwen. Bij aankomst in Wanaka in de namiddag heerlijk aan het meer gezeten en 's avonds met een hele groep naar Spectre geweest. De bios was namelijk tegenover het hostel. Helemaal goed! Banken ipv stoelen en vers gebakken koekjes in de pauze. Kan beroerder ;) plus dat ik 007 weer prima vond wegkijken.

Gisterochtend vertrokken uit Wanaka en naar Qtown koers gezet. Nog even gestopt bij puzzling world en daar mezelf vermaakt met optische illusies en een levensgroot doolhof. Best tof! Eerste stop in Queenstown was bij de Kawarau bridge. De eerste plek in de wereld waar ze bungy jumpen hebben geïntroduceerd. Ik kan me nog herinneren dat we 14 jaar geleden over de weg reden die uitkeek op de bungy bridge. Ik was toen nog te jong en te klein, plus ik mocht niet van m'n mams. Wel bedacht ik toen al, als ik oor terug ben, ga ik hier zeker WEL bungy jumpen. En dat is gebeurd! Gistermiddag m'n eerste bungee ooit gedaan en ik vond het helemaal fantastisch. Niet teveel nadenken over de sprong, maar gewoon gaan! Ik dacht gewoon dat het was alsof ik bovenop de duikplank stond en ging volgens de toeschouwers ontzettend gracieus en met een enorme grijns van die brug af! Wat een kick :) dit was niet m'n laatste bungy jump kan ik vast zeggen!

Bij aankomst in het centrum liep ik zou weer tegen Claire en Clara aan en na mooi te hebben zitten teuten zijn we naar Red Rock gegaan voor een bbq met de people van de bus en hebben we daarna nog in verschillende tentjes een drankje gegaan. Afgesloten met 2 hamburgers bij de Mac en m'n bedje ingekropen. Slaap in een 6-persoons dorm waar ik vannacht toch ernstige moordneigingen had. Een van de heren uit de UK heeft toch een regenwoud omgezaagd, daar wordt je bang van. Snurken die gast, niet normaal! Zelfs met m'n oordoppen in wist het volume van dat gesnurk met trommelvliezen door te dringen. Het verrast dan ook niet dat ik m'n bed ben uitgegaan om de beste man een aantal flinke duwen heb gegeven met de hoop dat wisselen van houding het gezaag zou verminderen, maar tevergeefs. Mijn god wat een geluid. Twee andere meiden waren ook klaarwakker om 4:00 uur en wisten niet wat ons overkwam. Het bed is nu gelukkig leeg en nee, niet door mijn toedoen. Heb m'n moordneigingen kunnen bedwingen. Heb uitgeslapen om de gebroken nacht wat te compenseren, croissantjes als brunch gehaald en vervolgens met Claire en Clara naar het meer hier gelopen en het lekkerste ijs ooit gegeten. Sam sloot zich bij ons aan en na het chillen bij het meer burgers gegeten bij Devil Burger. Tuurlijk ga ik ook nog naar Ferburger maar moest ook de favo tent van de locals uitproberen.
Moet zeggen, een pittig lekkere burger!

De middag afgesloten door met iets van 11 man de gondel hier opgegaan voor de luge ride! Soort bobsleebaan is dat, werkelijk heeeeeel leuk en prachtige uitzicht over Qtown. Was zeer vermakelijk en ben 5x naar beneden gegaan haha.

Vanavond is m'n laatste gezamenlijke avond met Claire en Clara. Ga Clara nog wel zien in Sydney maar dat wordt geen avonturen meer met z'n 3en. Gaan we wel even goed bij stilstaan vanavond! Gaan gezamenlijk eten en uiteraard er weer iets gezelligs van maken. Dat gaan we wel redden denk ik zomaar :)

  • 19 November 2015 - 07:43

    Paps:

    Je gaat lekker zo, hou dit maar mooi vast.
    Leuk om je belevenissen zo mee te lezen. En ja, die luge waren 14 jaar geleden ook al populair bij jou en Melissa. Iets hoger heb je ook onder de paraglide gehangen. Zijn die er ook nog steeds?

  • 19 November 2015 - 14:12

    Oma:

    Lake Hawea ben je met Tony op geweest,14 jaar geleden.Ik geloof om te vissen.

  • 21 November 2015 - 14:41

    Lisette :

    Wat een verhalen! Wauw! Erg gaaf hoor wat je allemaal doet en beleefd!
    En ook op z'n "Rhiaans" opgeschreven. Heerlijk!
    Geniet er nog van!!
    XX
    Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8049

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: