Blog 7: Radler & Lindsey Lohan... - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 7: Radler & Lindsey Lohan... - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 7: Radler & Lindsey Lohan...

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

13 November 2015 | Nieuw Zeeland, Westport

Inmiddels is het alweer vrijdag de 13e. Zit ik op dit moment op een kleedje en kijk ik uit over Lake Mahinapua. Vanuit Kaiteriteri gister doorgereden naar Westport. 's Ochtends goed m'n kiwi sim en abonnement gebruikt en m'n gehele route uitgestippeld. Hostels geboekt, gebeld met Kiwi Experience om m'n pick-ups te verifiëren. Best gek want ik had helemaal niet nagedacht over wanneer ik waar wilde zijn en hoelang, maar goed om nu alles geregeld te hebben. Heb een leuk programma in elkaar gedraaid al zeg ik het zelf!

Bij aankomst in Westport gister eerst onverwachts 2 uur paardgereden. Tijdens de busrit werd de optie aangeboden en ik dacht eigenlijk, nou dat lijkt me best wel tof! Met 2 Duitse meisjes on route gegaan en gereden door de meest prachtige riviertjes, rivierbeddingen en bos. Niet te vergeten ook het enorm mooie uitzicht op de bergen in dat gebied. Werkelijk waar prachtig. Een spontane actie waarvan ik echt onwijs genoten heb. Ook nog even in een grote paddock gedraafd en in galop geweest. Volgens onze guide was ik een " Natural talent" altijd leuk om te horen natuurlijk. Oja, het paard waar ik op reed heette Radler, idd zoals het bier. Topritje was dat!

Na het paarrijden naar het hostel gebracht en vervolgens zijn we naar het strand gegaan. Daar hebben we echt een super gaaf kampvuur gemaakt waar we wel met een man of 25 omheen zaten. Wijntje erbij en super veel mensen ontmoet die ik nog niet kende. Tot slot door de busdriver gedropt in het stadje waar we konden kiezen om naar huis te gaan of nog een drankje te doen in de lokale pub. Niet geheel verrassend werd het het laatste. Super gezellig gehad en ook nog gewonnen van Clara met poolen. Door 2 locals werd ik gevraagd of ik er bewust van was dat ik enorm op Lindsey Lohan leek, zoals ze was in Mean Girls, "Before she went a crackhead." Okeee, thank you very much!

Sliep tot slot in een mixed dorm met Clara, Claire, Leanne, Sam en David. Ook super gezellig en slaap ook vannacht met hen in het hostel hier aan Lake Mahinapua. Allemaal Britten overigens, hoe krijg ik het weer voor elkaar... Morgen slaap ik met Claire en Clara in een ander hostel dan het kiwi hostel bij de Franz Josef gletsjer. Daar slapen we 2 nachten en gaan we onder andere met een helicopter de gletsjer op, daar een tour van 3 uur, hot pools erbij, super vet!

Daarna door naar Wanaka, daar 2 nachten slapen, door naar Queenstown waar ik een week verblijf en dan de Deep South tour ga doen. Vanuit Queenstown naar Dunedin, verblijf ik bij Tony en Lenore, door naar Invercargill, vervolgens Milford Sound 2 nachten geboekt, gevolgd door 2 nachten Queenstown, 2 nachten Lake Tekapo en tot slot m'n laatste nachtje voordat ik naar Cairns vlieg. Alles is gefixt!

Vanavond is m'n eerste ABC-party in het hostel. Outfit: Anything but clothes! Met Claire en Clara heb ik 3 santa zakken gekocht in Greymouth. Gaan als "Charlie's Santa Angels." Opknippen en good to go!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 8046

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: