Blog 1: Tijdzones en biologische klokken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 1: Tijdzones en biologische klokken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 1: Tijdzones en biologische klokken

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

02 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, het eerste gedeelte van m'n avontuur zit erop. Top! Opvallend zijn wel een paar dingen. We weten bijvoorbeeld allemaal, en ik kan ook met zekerheid zeggen dat mijn biologische klok, nog lang niet tikt. Dan weten we allemaal wel welke klok ik bedoel ;) wat ik wel apart vind daarentegen, is dat met vliegen door een aantal tijdzones heen, eten en klokken toch ook een aparte combinatie en gewaarwording is.

Even voor de beeldvorming, om 6:50uur ging mijn wekker op maandag 2 november. Voor vertrek van Schiphol dacht ik, ik haal nog even een broodje jonge kaas, want dat wordt hem niet de komende tijd! En ja hoor, om. 11:40uur NL'se tijd vloog ik. Om de beeldvorming verder te concretiseren, om 14:30 kreeg ik erg lekker avondeten met kip, broccoli en aardappeltjes voorgeschoteld en om 22:00 goed ontbeten...
Mogelijk dat van dit concrete verhaal, ook je eigen biologische klok denkt; eehm, what you doing mate?

Uiteraard spreekt het voor zich dat dit met het oog was op m'n overstap op Kuala Lumpur. Daar kwam ik lokale tijd, 7:15uur aan. Neemt niet weg dat mijn horloge nog stond op 00:15... Inmiddels schijnt de zon hier lekker op het Maleisische vliegveld, is het volgens mijn iPad en biologische klok 2:30uur en gaan we ons opmaken voor part 2 qua vlucht naar Auckland. 14:30uur 's middags. Ik vermoed dan ook dat ik straks wederom met een paar uur een lekkere warme prak voorgeschoteld krijg... Of zouden ze weer beginnen met borrelnootjes en biertjes terwijl het hier lokaal nog geen 10:00uur is en m'n inwendige NL'se klokje nog denkt dat net midden in de nacht is.. In dat laatste geval zou het dan nog weleens snel goed kunnen komen met mijn biologische voederklok!

Hoe dan ook, we gaan het meemaken! Vooralsnog geniet ik al volop en moet ik erg lachen om mezelf. De ETA in Auckland is 00:10 dus lijkt me niet gek als ik dan weer even ontbijt (je weet het niet deze tijden!) en m'n bedje bij de familie Russell in rol! Whoop whoop!!

  • 16 November 2015 - 10:59

    Monique:

    Hahahaha, heerlijk om jou tijdsverschijnselen te lezen! Genieten meis!! Xx

  • 16 November 2015 - 11:53

    Iris:

    Haha! Ik vond dat ook zooo raar naar Indonesië. Heel herkenbaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8049

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: