Blog 5: Van pingpong, dolphins en the good life! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 5: Van pingpong, dolphins en the good life! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 5: Van pingpong, dolphins en the good life!

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

10 November 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Heel slecht, gister geen update gegeven! Laatste info was zaterdagmiddag in the Botanic Gardens in Christchurch. Bij terugkomst in het YMCA bleek een nieuwe roomie haar intrek boven m'n bed te hebben genomen. Jess, een "Tazzie" en waar ik meteen goed mee klikte. Ze deed me ontzettend aan Anke denken, en niet alleen vanwege haar beroep. Met haar geborreld en gegeten in het hostel. Zij was wel te porren voor een feestje en was m'n partner in crime als het ging om het huisfeestje later die avond. We'll get to that later!

Briljant die middag en een anekdote die zeker niet mag ontbreken, was dat bekkie al een paar dagen oogdruppels had voor een of anders iets dat ze had opgelopen in Thailand. Zij en Jess hadden nog geen woord gewisseld en toen bekkie en kwekkie het hostel einde van de dag binnenkwamen van wederom shoppen (net als de dag ervoor) en wij inmiddels wat borrels en een maaltijd verder waren. Bekkie en Jess hadden dan ook nog geen woord gewisseld totdat kwekkie vroeg hoe het met bekkie haar oog ging en wat ze nou eigenlijk precies had. Bekkie wist het niet maar was wel van het ene naar het andere oog gesprongen. Jess vroeg haar vervolgens of ze zich er eigenlijk van bewust was dat je ook chlamydia in je oog kon krijgen. Ik en alle andere aanwezigen in de kamer waren vervolgens in volledige verbazing. Allen hadden we hier nog nooit van gehoord! Jess haar zus bleek een oogspecialiste en chlamydia kan wel degelijk seksueel in je oog kan worden overgedragen, aldus onze les van die dag. Je kon me dan ook wegdragen en ik bescheurde het toen bekkie zei: but he only came in my hair!

Het commentaar dat hierop volgde van mijzelf en m'n andere roomies, waarvan 2 ook nog Aziatische chicks, was dan ook hilarisch!
Bottomline, bekkie dacht niet dat dat ten grondslag lag aan de huidige status van haar ogen maar vertrok wel vrijwel direct daarna om Google te raadplegen.
Hilarisch en een conversatie die ik briljant vond!

Het avondprogramma was een houseparty in de andere kant van de stad waar een van de Berliners en afscheidsfeestje gaf na 8 maanden in Christchurch te hebben gewerkt. Met Jess en de overgebleven Canadese Quinn die kant op gegaan en na een heen en weertje terug naar het hostel omdat we onze paspoorten niet bij ons hadden en rijbewijzen niet worden geaccepteerd bij de liquor store om onze eigen "booze" mee te nemen. Hoe dan ook toch op plaats van bestemming beland. Met een pingpong tafel in de achtertuin rond de tafel gespeeld en jaja, ik kwam als een van de besten ervan af! Al zegt dat vermoedelijk meer over m'n tegenstanders kan ik m'n collega's al horen zeggen.
Ook waren nog een paar stereotiepe Engelse meisjes met blanke blote (dikke) benen die een paar vooroordelen volledig hebben waargemaakt maar heb ontzettend gelachen met de jongens en Jess. Taxi gepakt naar het hostel rond 1:15 en vervolgens ging om half 7 de wekker om op de kiwi experience te hoppen!

De busrit zelf naar Kaikoura bood een prachtig uitzicht, echter kon ik er niet volledig van genieten door enige wagenziekte die een combi was van de gezelligheid de avond ervoor en het heuvelachtige terrein was we doorheen reisden vermoed ik. Hoe dan ook de trip overleefd en 2 nachten in het Albatros hostel geregeld. Wat een rustige, relaxte en vooral chille sfeer hangt er in dit dorpje. Bij een oriënterend rondje lopen gister hoorde ik meerdere malen Jack Johnson voorbij komen waar ik naar binnen liep en wat ook zonder twijfel past bij de vibe op deze plek. Heb gister en vandaag genoten van de atmosfeer die hier hangt, in de hangmat voor de lodge waar ik in pit m'n 1e boek al uitlezen, vanochtend gezwommen met dusky dolphins wat echt waanzinnig was en einde van de dag een heuse wandeling van 3 uur gemaakt waar ik prachtige vergezichten en wilde seals van dichtbij heb kunnen bewonderen. Het zwemmen was echt waanzinnig en vond ik super bijzonder.

Tijdens eigenlijk m'n eerste echte hike hier hield m'n Duitse depressieve maar toch wel erg aimabele roomie me maar wat graag gezelschap. Moet zeggen dat we best wel intense gesprekken hebben gehad en het verrast niet dat ik ook dat zeker niet vervelend vind. Ik mag haar eigenlijk best wel en was weer eens wat anders dan de gesprekken over MSN, chlamydia in je oog, 1000 crèmetjes van bekkie en kwekkie. De therapeut kwam helemaal in me naar boven!

Heb zojuist een laat dinertje gehad in de Wailer, pint radler erbij en ga zo maar op naar m'n laatste nachtje in Kaikoura. Een zeer bijzondere plek waar ik ontzettend heb genoten. Heerlijk!!

Morgenochtend naar Kaiteriteri. On to the next adventure!

• 16 November 2015 - 11:01

Marieke:

Hahahahahahahaha.....................................

• 16 November 2015 - 12:07

Iris:

Zo, wijze lessen over soa's haha! Geniaal!
    En, jij? Misselijk in het openbaar vervoer? Tja dat moest daar ergens in de twaalf weken toch wel gaan gebeuren ;-).

• 16 November 2015 - 12:36

Melis:

Haha geniaal van die chlamydia

• 16 November 2015 - 21:13

Marlies:

Super leuk dat je naar albatros bent gegaan!

• 08 December 2015 - 16:54

Anke:

Hahah, aan het eind van de middag hield je je eten zeker weer binnen ;)?