Blog 17: Life at the beach - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 17: Life at the beach - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 17: Life at the beach

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

10 Januari 2016 | Australië, Arrawarra

Wow. Even teruglezend maar de laatste update. Opvolgend aan m'n o zo lekkere privé kamer in Burleigh: wow, wat heb ik veel geslapen daar. Echt genoten van dat heerlijke bed, de douche, de privacy en zelfs het druiligere weer wat me een excuus gaf om vanaf m'n lekkere bed een film te kijken. Echt even bijgeslapen daar!
Na uit m'n winter/zomerslaap te zijn ontwaakt heb ik naar Coolangatta koers gezet. Oef, hier ik echt het beste organic fruit bowl ontbijt ooit in m'n leven heb gehad. Het was weliswaar de eerste bowl maar denk zomaar niet de laatste!
M'n ontbijtje genuttigde terwijl ik uitkeek over het strand en hooggebouw van Surfers Paradise, gecombineerd met liggen op het gras en lekker chillen.

Na hier op de bus te zijn gestapt en in Byron Bay aangekomen. Het welbekende inventarisatierondje door het kustplaatsje gemaakt en de avond doorgebracht met zo'n 12 Britten en in Cheeky Monkeys beland.

Donderdag uitgeslapen en toen was het tijd voor de eerste surfles van m'n leven. Ik heb 2x gestaan maar man man, hard work! Niet makkelijk dat surfen haha. Had na 2 dagen nog steeds spierpijn in m'n bovenarm, dat belooft wat voor de 2 volle dagen die me te wachten staan in het surfkamp waar ik zojuist gearriveerd ben. Wil het wel echt graag leren en meer dan 2x staan dus kom maar op Spot X!! Ook weer allerlei mensen leren kennen tijdens deze les en na teruggekomen te zijn in Byron maar weer even een domino's pizza weggewerkt op een stukje gras, samen met een Britse meid die ik had leren kennen en een zingende/gitaarspelende Aussie voor onze neus. Kan beroerder! Kwam ook nog een stel tegen die ik in Queenstown heb leren kennen, super grappig!

Die avond wederom in Cheeky's beland en dit keer met m'n 3 Canadese roomies. Die weten wel wat feesten is trouwens... Zelf heb ik het niet te bont gemaakt want de volgende ochtend stond een volgende duik op de planning!

Het duiken ook weer overleefd al vond ik het deze keer een beetje spannend. Weet niet goed waarom maar was niet 100% relaxed tijdens m'n duik. Wel gewoon afgemaakt natuurlijk en zo'n 40min op 14 meter onder water gedoken. En jawel, ook nog een gigantische zeeschildpad gezien!! Ook mega grote woobagongs, reusachtig zijn die beesten zeg. Ze zijn niet moeders mooiste maar hebben er wel een stuk of 10 gezien! Plus natuurlijk een heleboel andere visjes, diertjes met uitstekende tentakels en weet ik wat nog meer bij de rotsen waar we doken.
Terug in het hostel helemaal niets gedaan behalve chillen in een hangmat. Ben immers op vakantie...

's Avonds een bbq vanuit het hostel bijgewoond waar ik met een super leuk groepje mensen aan de praat raakte. Heel toevallig dat er ook 2 Nederlanders bij zaten en ook die avond met hen en een reeks anderen in Cheeky's beland... Inmiddels lijk ik wel een vaste klant!

Nu wel wat later gemaakt dan de bedoeling was en na vieren klom ik weer m'n stapelbed in. Wekkertje om 9:00uur voor een dagtrip naar Nimbin. Poeh, zou liegen als ik zou zeggen dat het niet heel even in me opkwam om die trip te skippen maar zat keurig om 10:00 in de bus. Nimbin zelf is een zeer kleurrijk hippie achtig plaatsje waar ze vooral graag marihuana willen verkopen. Is hier natuurlijk illegaal maar m'n busgenoten waren helemaal enthousiast. Eerste art gallery waar ik binnenkwam vertelde de eigenaresse eerst over een van de schilderijen en toen een ouder koppel de gallery verliet, vroeg ze insta wie er marihuanakoekjes wilde kopen.
Mwah dacht ik, volgens mij zijn de vodka-lemonades nog traceerbaar in m'n bloed. Ik pas! Sowieso, mocht ik die behoefte hebben eet ik wel koekjes thuis. In het land van legale grassprietjes...

Na Nimbin verkend te hebben een bbq lunch gehad bij een enorme dam en vervolgens doorgereden door het regenwoud en naar de Minyon falls, erg tof en super mooi. 120m hoge waterval, daar zie je er niet veel van! Alhoewel, inmiddels ben ik de tel kwijt van hoeveel watervallen ik gezien heb, maar dat is een luxeprobleem.

Bij terugkomst in Byron een powernapje gepakt en daarna uren met een van m'n roomies zitten praten. Als ze in de UK thuiskomt gaat die regelrecht solliciteren voor Recruitment :) Kon 4x achter elkaar Cheeky's niet handelen dus ben niet uitgegaan en blijven ouwehoeren met jan en alleman in m'n hostel. En dat op zaterdag!

Zondag dus wel fit wakker geworden en na een slow start en nog meer geteut met mensen rond het middaguur begonnen aan een wandeling naar Byron Cape Lighthouse. Zou zo'n 2uur duren en de uitzichten over de zee, baai, strand en natuur waren werkelijk waar adembenemend. Het was best steil maar echt super mooie uitzichten gezien. Ook even letterlijk stilgestaan bij "the most eastern point" op het vaste land van Aussie. Afgedaald naar het strand en met m'n voetjes in de zee teruggelopen naar Main Beach. Daarna mezelf een shirtje en zonnebril cadeau gedaan, moet immers wat souvenirs gaandeweg toevoegen aan m'n bagage. Geluncht en terug naar het strand gegaan. Als een echte toerist genoten van het prachtige strand en gezwommen in de blauwe zoute golfjes.

Aan het einde van de dag nog even gemeet met Danique (had ik leren kennen in Cairns) want die was net aangekomen in Byron. Even mooi elkaar bijgepraat over onze trip van de laatste maand en we blijken in Sydney een paar dagen in hetzelfde hostel te zitten. Heb al contact gehad met wat andere travelbuddies die daar al zitten en ga meeten met Clara (al leren kennen in NZ), Abi en Stephanie (overgebleven Brits duo van de Britse gang die ik ook in Cairns leerde kennen). Helemaal leuk!

Na updates uitgewisseld te hebben met Danique klaar gaan maken voor de volgende bustrip naar Woolgoolga waar 2 dagen surfkamp me te wachten staat.
Ben hier net aangekomen en morgen staat er een surfles om 9:30 en om 15:00uur op de planning. Ik ben heeeeeel benieuwd!!

  • 10 Januari 2016 - 13:37

    Monique:

    Weer genoeg beleefd lees ik wel, Leuk om in Sydney weer mensen te ontmoeten die je deze trip hebt leren kennen. Wat een leven heb je toch Rhiaan, ik ga mij zo klaar maken om maar weer eens te werken ;-) ook lekker hoor!! Ik leg je wel weer uit, als je thuis bent, hoe dat voelt en hoe dat zit met "werken" hhahahaha, dag lieverd, geniet jij nog maar heerlijk, big hug love you xxx

  • 10 Januari 2016 - 13:44

    Paps:

    Hoeveel watervallen kun je nog hebben? Na NZ nu de Australische versies op je in laten werken met alle beach en andere indrukken. Leuk de oude bekenden die je tegenkomt, past in je afspraken en maakt het verhaal compleet zo. Benieuwd hoe het surfen je afgaat in een lekkere branding vermoed ik. Staat duiken nog een keer op de agenda? Bij Tasmanië misschien? Ik lees het wel en genietse verder.
    XXXXX

  • 10 Januari 2016 - 14:16

    Oma:

    Al spierpijn van het surfen??
    Ik,moet er wel om lachen ,hoor.
    We gaan het wel weer horen ,veel plezier en voorzichtig.
    xxx

  • 10 Januari 2016 - 14:55

    Lisette Van Elk:

    Daggg Rhiaan!
    Wat een avonturen! Heerlijk! Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Je bent een kanjer hoor!

    XX
    Lisette

  • 10 Januari 2016 - 18:22

    Kortjas:

    wow , echt chillen daar, geniet er nog even van.

  • 11 Januari 2016 - 14:34

    Iris:

    Ik ben heel benieuwd hoe het surfen je verder vergaat! Hopelijk kun je een golf pakken van een paar 100 meter hoog, anders is het toch niet spannend genoeg voor je :P.

    Wat leuk dat je "oude bekenden" weer tegenkomt en daar mee afspreekt! Australië is eigenlijk ook net een dorp he :P... Je ontmoet zoveel mensen, weet je nog wel wie wie is haha?!

    Ik heb weer genoten van je verhaal en heb weer genoeg te Googlen :-)!

    Tot snel dangerous! Maak ze nog even gek daar xxx


  • 14 Januari 2016 - 18:52

    Harry:

    Wat een prachtige belevenissen toch. En ook maar weer twee bekenden van daarvoor tegenkomen, bijzonder. Geniet lekker en hou ons op de hoogte van je ervaringen. Groetjes van hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8016

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: