Blog 16: Happy 2016! - Reisverslag uit Burleigh Heads, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 16: Happy 2016! - Reisverslag uit Burleigh Heads, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 16: Happy 2016!

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

04 Januari 2016 | Australië, Burleigh Heads

Zo, ook deze update van m'n blog heeft even op zich laten wachten. Van Noosa ben ik inmiddels doorgereisd naar Southport, Surfers Paradise en Burleigh Heads. Alle feestdagen zijn inmiddels zelfs al achter de rug! Niet dat ik nou echt een kerstgevoel heb gehad maar heb zeker weer een aantal hele toffe dagen gehad sinds m'n laatste blog.

Om bij m'n laatste update te beginnen, het kanoën over de Everglades was echt ontzettend tof. Wat een natuurgebied daar zeg. Toffe dag! Zat in een kano met 2 Zwitsers die echt totaal geen gevoel hadden voor hoe je moet sturen met z'n 3'en als je in zo'n kano zit, maar na veel uitleg en zigzaggen over de rivier zijn we uiteindelijk op plaats van bestemming aangekomen.

Bij terugkomst in het hostel snel omgekleed voordat het vieren van kerstavond begon. Lees: een bbq in een strandtent met iedereen van het hostel. Dit was aan Sunshine Beach, het lokale weer deed echter niet z'n naam recht aan toen ik een aantal regendruppeltjes op m'n hoofd kreeg... Ach, toch een goede reminder aan NL ;) de avond afgesloten met een drankje in Hasting street met Myrthe en in Nomads een dansje gewaagd.

Kerstdag ben ik begonnen met iets wat ik in weken niet heb gedaan, namelijk uitslapen! Pas om 11:30 klom ik m'n stapelbed uit. Niet dat ik in coma heb gelegen want eerder die ochtend werd ik al een aantal keren gewekt door op fanfare volume Duits geouwehoer, namelijk van m'n roomies in de ochtend. Een gepensioneerd Duits stel die helaas ook een aantal nachten daar in die kamer gingen doorbrengen. Die dag verder maar even een kerstwasje gedraaid, the Holiday gekeken en gegierd tijdens de poolparty die voor die middag was georganiseerd. Heb veel met m'n mede roomie Sandra en gezellige Sophie gecheerst. Ben 's avonds met Myrthe gaan uiteten waarna we weer een blik hebben geworpen in Nomads. Erg gezellig en waar ik allemaal mensen tegenkwam van m'n skydive in Mission Beach, Whitsundays en Fraser trip. Heel tof!

De dag daaropvolgend begon de Duitse fanfare alweer vroeg zonder enige rekening te houden met mij en Sandra die immers ook in die kamer lagen. Plus ik had een airco oorlog met de 55+ vrouw die de uitvinding van de eeuw iedere keer uitzette, terwijl ik hem iedere keer aanzette. Gewoon zolang mogelijk volhouden natuurlijk. Die kerel liep trouwens (voor m'n gevoel) de hele dag in z'n slip en zij sloot m'n laatste dag af door halfnaakt en zonder bh in die kamer te lopen. Doe maar gewoon niet zeg maar... Voor mij graag geen Duitse gepensioneerden meer als roomies als het even kan... Geef mij maar gewoon mede-backpackers als het even kan.

Met Boxingday/2e kerstdag ben ik gaan winkelen met Myrthe en gechilld aan het strand (Main Beach). Geen vervelende dagbesteding op 2e kerstdag! Aan het einde van de dag ben ik in de verkeerde bus gestapt waardoor ik een onverwachtse sightseeing tour in Noosa heb gedaan. De bussen waren gelukkig gratis want ik zat zo perongeluk een uur in die bus... De dag afgesloten door op de bank van Flashpackers een Indiana Jones film te hebben gekeken met groepje en lekker gerelaxt.

De 27e heb ik vervolgens de bus naar Brissy (Brisbane) gepakt en daar de stad verkend. Toevallig had Myrthe nog steeds dezelfde planning waardoor we nog maar wat drankjes aan het einde van de dag bij South bank zijn gaan drinken. Inmiddels kwam mijn tot zover geplande plan tot een einde, ik had tot Brisbane alles uitgestippeld waardoor ik de dag erna me ben gaan buigen over wat en hoe te doen na nieuwjaar. Ik ben een flinke tijd die dag erna bezig geweest met uitvogelen hoe m'n restende weken in OZ eruit gaan zien en heb van alles geboekt. Van een eiland dagtrip voor de dag erna, surfles en een surfkamp, duiken met zeeschildpadden, kayakken met dolfijnen, dagtrip naar het hippie stadje Nimbin en naar de blue mountains tot aan 5-daagse trip in Tasmanië aan toe. Plus m'n vluchten naar en vanaf Tassie. Daarna nog cruise over de Brissy river gemaakt en uitzicht over Brisbane by night bewonderd vanuit The wheel of Brisbane, in West End drankje gedaan met Myrthe en haar Duitse totaal-niet-vragenstellende roomie.

Sowieso was het een week van rare roomies afgelopen week. Na de Duitsers achter me te hebben gelaten in Noosa m'n intrek genomen in Base Uptown in Brisbane. De eerste keer dat ik m'n kamer binnenkwam zag ik dat ik 1 roomie had en dat het enige meisje in de kamer een hele tent om haar bed had gebouwd. Ze had lakens om zowat alle mogelijke plekken geknoopt en er kwam geen geluid uit. Dan kan ik het uiteraard niet laten om toch een praatje te gaan maken, weliswaar op het volgende moment dat ik binnenkwam. Het maakt ook niet uit hoelaat ik op de dag binnenkwam, zit lag altijd in haar tent met haar tablet. Leuke manier om wat van Brissy te zien. Toen ik vroeg hoelang ze er al was zei ze, niet zo lang, pas een paar weken. Een paar weken?! Okeeeee dacht ik, vandaar dat hier zo'n raar luchtje in die kamer hangt...

De daarop volgende dag stond er weer van alles leuks op m'n programma, namelijk een trip naar Moreton Island. Het 3e grootste zandeiland in de wereld zo'n 40 km voor de kust van Brissy. Weer leuke nieuwe mensen ontmoet op de boot en heerlijk in het zonnetje gezeten op de boot.

Bij aankomst op het eiland naar "the Desert" gereden en daar voor het eerst in m'n leven wezen sandboarden. Stel je een duin voor, een vrije hoge moet ik dan zeggen, zeg zo'n 25 m ofzo?! En waar je nadat je jaja, je board hebt gewaxt met kaarsvet, op je buik, ellebogen omhoog op een plank gaat liggen en van die duin surft. Best lachen!! Dat steile kreng omhoog lopen is wel minder maar dat naar beneden gaan is echt tof. Dacht dat ik bakken zand zou happen en m'n lenzen daarna kom weggooien maar dat viel me gelukkig alles mee. Wel zand in m'n oren, neus en weet ik waar allemaal, maar heb deze Desert overleefd :)

Daarna gesnorkeld bij een reeks scheepswrakken voor de kust, maar door de super sterke wind en stroming konden we helaas niet heel lang blijven. Gesnorkeld voor korte duur dus, maar was zeker tof! Weer evengoed massale hoeveelheid visjes gespot naast al die wrakstukken en voelde me weer letterlijk een vis in het water.

Terug op de boot mooi zitten socializen met Ashley (Canadese die woont in Melbourne) en Dave (Sydney). Heb echt gegierd van het lachen. Met name toen het gesprek kwam op het feit dat Dave dacht dat je door bedbugs, muggen en bepaalde vliegen STD's (SOA's) kon krijgen. Hij was door z'n oom verteld dat je door een beet van dat soort diertjes een soa kunt krijgen en hij daarom altijd super panisch is als hij in een stapelbed in een hostel kruipt. Doodsbang dat ie wakker wordt met een SOA of Hiv... We hebben de beste jongen maar even uitgelegd dat het niet zo werkt en dat soort aandoeningen niet voor niets seksueel overdraagbaar zijn...

Terug in m'n kamer met de cavewoman heb ik me wederom verwonderd over haar en na een opfrisdouche pizza gegeten met Myrthe. Het was immers onze laatste avond van onze toevallig overeenkomstige planning. Ben daarna met Ashley prosecco gaan drinken in een andere stek. Prima bezigheden dus om Brissy af te sluiten!

Heb tijdens m'n laatste ochtend in Brisbane m'n witte outfit voor NYE gescoord en toen in de bus naar Southport gestapt. Daar na jaren weer gemeet met Natalie, wederom een achternichtje die ik sinds 2,5 jaar niet meer had gezien. Met haar geluncht in Surfers en rondje gelopen. Zo ook naar Skypoint geweest waar je vanaf de 77e verdieping uitkijkt over de hele Gold Coast en 's avonds bij haar vrienden gegeten. Hier hebben we ook een paar dagen geslapen :)

De laatste dag van 2015 heb ik weer even wat uitgeslapen, althans, geen wekker gezet totdat ik m'n kamer uitbrandde. Geen airco en de volle zon op die kant van het huis, dan is geen wekker nodig. Na het ontbijt met Nat naar de Springbrook waterfalls geweest en mooi rondje van 4km naar beneden naar de waterval en terug omhoog. Tof!! Leek alsof ik op een set liep van Jurassic Parc. Dacht qua setting en omgeving dat er ieder moment een T-rex uit de boes boes kon rennen... Daarna voor het eerst in m'n leven sushi gegeten als lunch bij Sushi Train. Niet degenen met visjes erin natuurlijk maar met kippies en van alles. Het zeewier dat alles bij elkaar hield was niet echt m'n favoriet trouwens...
Daarna was het alweer tijd zowat voor omkleden en klaarmaken voor de party boot en eiland waar we het nieuwe jaar in gingen luiden.

Met Nat en zo'n 12 vrienden van haar, pittig mooi groepje, eerst wat drankjes gedaan in het hotel waar zij met z'n 10'en verbleven. Daarna richting de haven voor een dik feest op de boot maar vooral op Stradbroke island. Een eiland hier voor de kust. Een DJ op de boot heen zorgde al voor een tof sfeertje en bij aankomst op het eiland bleken er iets van 4 verschillende area's waar je kon feesten en genoeg eettentjes en bars waar je je tegoed kon doen aan een natje en droogje. Ook dat iedereen zich hield aan dresscode white was tof om te zien! Weer eens wat anders, tijdens een buitenfeestje het nieuwe jaar inluiden in short en topje. En op een freaking eiland!! Ik was helemaal in m'n element.

Uiteindelijk op de boot terug de eerste zonsopkomst van 2016 mogen aanschouwen en via de burger king naar huis. Inmiddels hadden we alweer pittig honger van al dat dansen. Nieuwjaarsdag zijn we begonnen met een stevige Mexicaanse hap, filmpje gekeken en de dag afgesloten in Dracula's, een theatershow incl 3 gangen-diner. Super vette show en gegierd van het lachen. De acteurs stellen een reeks vampieren voor en geven echt een hele toffe show vol gekkigheid en entertainment weg. Zeer gaaf.

Op de 2e dag van het nieuwe jaar ben ik zelf verkast van Southport naar Surfers Paradise centraal. Ligt allemaal naast elkaar hier aan de Gold Coast. Nat ging namelijk richting Brissy om vrienden daar te zien en ik vond het wel weer prima om naar een hostel te verkassen. Zij heeft me afgezet bij m'n hostel, Backpackers in Paradise en na alles te hebben gedropt ben ik gaan lunchen in het stadje, waar ik de meest lekkere chicken panini in m'n leven heb gehad. Daarna aan het strand gelegen en had voor de namiddag een 60-minuten massage geboekt. Heerlijk! Ik ben immers op vakantie. Might as well enjoy it!

's Avonds een clubcrawl gedaan en naar 4 clubs geweest met een groep mensen uit 5 hostels. Groep van zo'n 150 mensen! Stond om 21:15 al te bouncen in de eerste, toen al volle club. Ook niet verkeerd. Weer veel mensen ontmoet en een kort nachtje gehad qua slaap. Gister met een aantal van die mensen de dag doorgebracht, weer Mexicaans ontbijt gehaald, gerelaxt in een hangmat en vrijwel niks gedaan. De dag afgesloten met wat andere varianten van het welbekende Yenga en 4 Kings, drankjes en pizza.

Inmiddels heb ik ook Surfers verlaten en intrek genomen in Burleigh Heads. Natalie heeft me opgepikt in Surfers en we zijn gaan lunchen in Coolangatta. Even rondje gelopen daar langs het strand en daarna naar m'n nieuwe onderkomen gereden.
Geen hostel dit keer, ik heb nog pijn in m'n rug van m'n extreem dunne matrasje van afgelopen nacht waar ik nu langer op had geslapen dan de navht ervoor. En nee nee, even geen stapelbedden, gedeelde kamer of badkamer, maar een hotelletje.
Eigen badkamer, eigen 2-persoonsbed, dat nu al heerlijk ligt moet ik zeggen en even geen roomies. Dit stekkie heet Burleigh Break en ik maak er zeker even een break van waar ik even lekker 2 nachten ga relaxen voordat ik avonturen in Byron Bay tegemoet treedt...

  • 04 Januari 2016 - 08:22

    Paps:

    Dit was een gedetailleerde beschrijving van alle activiteiten rond de feestdagen en jaarwisseling. Geniet van je omschrijvingen van mensen en zie je cave-women uitvragen zo achter haar lakentje.
    De reis naar het Zuiden zal zijn tijd vragen en ik ben benieuwd naar je indrukken van Tasmanië.
    Ik ga het lezen en horen van je.
    XXX

  • 04 Januari 2016 - 08:48

    Oma :

    Oh , Rhiaan wat een belevenissen.Geweldig,pas je straks nog wel weer in ons kikkerlandje?

  • 04 Januari 2016 - 11:02

    Iris:

    Ha! Daar is de eerste hotel van deze trip... Ik zat er al op te wachten ;-)! Maar geef je uiteraard groot gelijk. Ik had denk ik na drie dagen al mijn eigen plek willen hebben haha. Ga maar lekker opladen in je fijne bed, je moet nog 3,5 door tot het gaatje ;-)

    Maar, wat een belevenissen weer, er lijkt wel geen einde te komen aan de toffe dingen, de pret en het plezier. Genieten tot de max is zeker aan je besteed! Haal maar lekker alles er uit wat er in zit. Ik ga zo weer even alle plaatsen waar je bent geweest Googlen en wegdromen terwijl hier zo nu en dan de regen op de ramen tikt en de winter nu eindelijk lijkt te beginnen..

    We moeten straks als je terug bent in ons suffe kikkerlandje maar veel leuke, extreme dingen gaan doen, anders ben je zo weer weg ben ik bang!

  • 04 Januari 2016 - 12:35

    Alice:

    Hoi Rhiaantje,

    Een gelukkig en super 2016.
    Meid wat beleef jij veel avonturen. Als ik het lees hangt mijn tong al op mijn schoenen........geniet van je nieuwe plannen!! Maar dat gaat je zeker weten lukken.

  • 05 Januari 2016 - 16:44

    Monique:

    Lekker genieten lieverd, doe je ding, nog 23 dagen te gaan. Ik tel stiekem de dagen af, niemand die dat weet hoor, ;-) al geniet ik heerlijk van je appjes, praatjes, blogjes en facetime momenten. Dag topper, love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8024

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: