Blog 15: Zandkorrels - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 15: Zandkorrels - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 15: Zandkorrels

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

23 December 2015 | Australië, Noosa Heads

Inmiddels ben ik weer flink wat zuidelijker dan m'n laatste blog en avonturen rijker. Het uploaden van m'n laatste blog was wat lastig ivm disfunctioneren van de site maar gelukkig heeft Melis hem erop kunnen knallen toen ik lag aan het relaxen was in Whitsundays. Met een bijzonder snelle boot ben ik namelijk vorige week woensdag vertrokken naar Paradise Cove. Een plek waar pas sinds 6 weken trips naar worden geboekt. Het is een oud beach resort dat is laten bouwen door Tom Cruise en Nicole Kidman toen ze nog samen waren. Geen onaardig stekkie kan ik je vertellen.

Die kant opgegaan met een mega snelle grote speedboot-achtste boot, altijd goed, en bij aankomst gechilld in het zwembad, lig/zitkussens, absoluut heerlijk gegeten en nieuwe vrienden gemaakt. Trok binnen onze groep van 30man vooral op met Elin (Zweedse) en Tanja (Duitse). Echt gegierd met die meiden. Was de eerste avond met Tanja sterren aan het kijken vanuit hangmatten. Geen slechte activiteit om je dag mee af te sluiten. De opvolgende dag zijn we gaan scheuren over het water naar Whitehavenbeach. Heb hier het meest witte zand ooit in m'n leven gezien, waar ik me overigens ook de meest witte persoon ooit voelde want durfde niet zonder T-shirt en m'n verbrande rug te lopen op dat o zo mooie strand. Na lunch op de boot gaan snorkelen in een Mantaray Bay, waar ik zonder te overdrijven met duizenden vissen heb gezwommen tijdens snorkelen. Zo ook de 2 vaste gasten van die baai gespot, George en Billy (echt GIGANTISCH grote vissen). Denk dat deze rakkers wel zo groot waren als m'n benen en halve romp bij elkaar.

Bij terugkomst bij Paradise Cove weer eens even staan pingpongen. Wilde 1 potje maar zo werkte het niet. The winner stays, maar na 6 ongeslagen potjes vond ik het toch wel echt mooi geweest. Ben in onze bathtub buiten dat uitkeek over de zee gaan chillen wat me natuurlijk weer deed voornemen om vaker in bad te zitten thuis.
De dag werd afgesloten met een heuse poolparty en moet zeggen dat dit best lachen was. In de hottub gezeten en in het zwembad baantjes getrokken. Ook heel gaaf om drijvend in een zwembad de Melkweg te kunnen bewonderen trouwens. Omdat ik het natuurlijk niet kan laten om ergens vanaf te springen een paar keer vanaf de DJ booth boven het zwembad afgesprongen. Nog een keer vanaf het strand de sterren bewonderd maar had er niet bij stilgestaan dat m'n anti-bugspray eraf gespoeld was in het zwembad. Daar wordt ik nu nog steeds aan herinnerd door alle zandvlo/vlieg beten. Goede genade wat had ik er veel. Eindelijk worden ze nu minder maar heb inmiddels alweer 15 nieuwe muggenbulten dus heb kunnen constateren dat: Bugs love me, vooral m'n benen... Gelukkig bleef een dikke knoeperd van een slang vlakbij onze lodge die we hebben gezien wel buiten hapbereik, anders weer ik zeker dat ik die ook niet weg te slaan zou zijn.

De laatste ochtend in de Whitsundays weer wezen snorkelen, dit keer bij een gigantische zandbank (Langford Sandbar) en echt bijzonder mooi koraal gezien. Bij terugkomst in Airlie Beach £5 domino's pizza gegeten aan de lagoon met Elin en Tanja, de 3 dagen geëvalueerd en lekker gerelaxt. We waren lekker op dreef en moet toegeven dat ik ook weer lekker een ouwehoer showtje weggaf. Tanja had me al meerdere malen bestempeld als: You're too cool for this world, want ze vond dat ik nogal vermakelijk smeuïge en toffe verhalen kon vertellen. Zo sloot ze ook ons afscheid af aangezien onze wegen na dit laatste chillmomentje weer uiteen gingen. 's Avonds de nachtbus in gesprongen voor een 14-urige rit naar Rainbow Beach en voor een nieuw avontuur op Fraser Island.

De dag na aankomst in Rainbow Beach met onze groep van 33 man en 4 4-wheeldrive jeeps vertrokken. In onze jeep zaten we met z'n 8'en, 4 Zwitsers, 2 Britten en ik en Myrthe om ons kikkerlandje te vertegenwoordigen. Wij waren de enige 2 van de 8 die solo reisden, de rest allemaal in koppels of met een vriend. Hierdoor ontstond eigenlijk beetje natuurlijk dat ik en Myrthe erg naar elkaar toe trokken. Wel allemaal super aardige en toffe mensen en zeker een toffe groep.

We hebben deze 4-wheeldrive jeeps gereden over het zachte en harde zand op het strand, in de bossen en binnenland van het eiland. Dat hobbelt pittig en dat is natuurlijk de bedoeling. Wel echt gelachen in die jeep. Heb daarnaast ook 2 dingo's op het strand gespot, bijna net zulk wit zand als Whitehavenbeach gezien bij Lake Mackenzie, me op de stroming laten meevoeren in Eli Creek, Champagne Pools bekeken, op Indian Head (de lookout) geklommen en heerlijk gezwommen.

Klein minpuntje was dat ik nog wel een aanvaring had met de leadjeep. Bij het uitstappen namelijk een gat in m'n hoofd opgelopen door nogal hard tegen het frame/achterklep bij uitstappen te knallen. Bloedde als een rund en leek alsof ik met een haai had geworsteld! 1 van de Zwitsers in onze auto is bijna klaar met haar studie medicijnen dus heb haar zich over me laten ontfermen. In onze guide die mee was had ik namelijk niet zoveel vertrouwen, die beste man stond de eerste avond als eerste op tafel te dansen... Heb naast een inmiddels dichte dikke korst op m'n hoofd geen restschade, dus gelukkig valt dat alles mee!

De avonden op het kamp waren ook super gezellig. Met z'n allen redelijk primitief koken heeft toch ook wel een bepaalde charme. Tentjes overal, kampvuur aan, met een zaklamp lopen om te voorkomen dat je op een of ander dier stapt, het heeft wel wat.

De laatste dag zijn we naar een gigantisch groot aangespoeld/gestrand schip uit WO II geweest. Aardig grote rakker was dat. Zijn ook nog naar een meer geweest waarvan ik dacht dat ik de weg ernaartoe niet zou overleven, bijna 45min heuvels op en af, volledig (bloedheet) zandpad met ruim 30 graden en tot slot een joekel van een duin beklimmen. Dacht dat ik van de hitte zou bezwijken maar door een godswonder kon ik de wandeling terug ook nog maken. Die ging zelfs iets sneller :)
In het meer een gratis behandeling van die visjes gekregen die je dode huidcellen weghappen. Heel veel mensen uit m'n groep vonden het erg relaxt maar ik kreeg er alleen maar de kriebels van... Niet m'n ding, zelfs niet als het een gratis sessie is...

Dat Fraser dus eigenlijk een gigantisch grote zandbak is, dat heb ik geweten... Man man, geen plek op m'n lijf of in m'n bikini heeft geen zand gezien denk ik. En omdat ik 24/7 lekker blijf smeren met zonnebrand, anti-jeuk spulletje en anti-bug-spray, heb ik ook genoeg plakzooi op me waardoor het zand lekker goed blijft zitten. Voel me met een wandelende plakkende apotheek, maar denk maar niet dat 1 van m'n 3 spulletjes niet wordt want dan verbrand ik levendig, wordt ik opgegeten en verga ik van de jeuk van m'n inmiddels wel iets van 40/50 zandvlo en muggenbeten. Over de charme van hoe dat eruit ziet hebben we het maar niet trouwens :p

Het was overigens wel even schakelen van een resort naar de camping, op de grond zonder matje en alleen op een slaapzak slapen, back to basic en zeer primitief koken voor 8 man en om 7:15 je tent uitbranden van de hitte. Het scheuren in die jeeps over het strand was wel echt ontzettend gaaf en al het bovenstaande het zeker waard. Het heeft ook wel echt iets! Zeker ook weer van dit avontuur genoten. Heb het kaartspel Asshole geleerd van de Zwitsers, bijzonder genoten van het strand in Fraser, de uitzichten en alle lol die ik heb gehad.

Vanochtend vertrokken vanuit Rainbow Beach en zit nu op het strand van de bestemming waar ik dit jaar kerst ga doorbrengen, namelijk Noosa! Ga morgen een dagje kanoën over de Everglades en 's avonds is er vanuit het hostel waar ik verblijf een X-mas banket, op het strand. Tof hoor! Voor het eerst in m'n leven vieren in m'n bikini, ik ga het meemaken dit jaar!!

  • 23 December 2015 - 15:00

    Paps:

    Geniet lekker verder met je bruine snoet en lekker kerst en nieuwjaar vieren in je bikini. Gaat je helemaal lukken !

  • 23 December 2015 - 16:04

    Melis:

    Wat kun je toch geniaal schrijven

  • 23 December 2015 - 16:39

    Alice:

    Wist die Tanja ook dat je net zo schrijft als je ouwehoert.......

  • 24 December 2015 - 01:04

    Monique:

    Hey lieve plakkerige apotheek!!

  • 24 December 2015 - 11:12

    Iris:

    Zo'n beetje om de dag kijk ik of je alweer een mooi verhaal hebt gepubliceerd, om vanuit de andere kant van de wereld met je mee te genieten! Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en dat je elke keer weer mensen vindt waar je gezellig mee klikt (niet zo gek ook, want zo moeilijk ben je niet ;-)).

    Het klinkt allemaal keer op keer waanzinnig wat je meemaakt! Uiteraard heb ik op Google weer even gezocht naar hetgeen je allemaal bezocht hebt en het ziet er echt fantastisch uit. Wat een paradijs:-)! Alvast zalige, zonnige kerstdagen toegewenst en geniet er van.

    Enne, voor Australië ben je zeker way to cool, maar hier in Enky kunnen we je wel handelen hoor en zien we je graag weer terug :-P!

  • 25 December 2015 - 10:29

    Judith:

    Lieve Rhiaan,
    Wat een mooie verhalen en super om te lezen dat je zo erg geniet!!
    Hele fijne kerst in bikini :) en blijf genieten lieverd, maar dat komt vast goed!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8012

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: