Blog 11: Swing, shake, sunsets - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 11: Swing, shake, sunsets - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 11: Swing, shake, sunsets

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

26 November 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ik weet niet wat het is met de tijd,maar die vliegt als een razende voorbij.

Na zondag een "quiet night" te hebben gehad maandagochtend verder Qtown verkend en erop uitgetrokken richting de Queenstowm Gardens. Gaaf rondje gelopen en m'n ogen de kost gegeven. Ik zou er haast groene vingers van krijgen, werkelijk waar! Genoten van het zonnetje met m'n factor 50 als bescherming en mooi even wat sightseeing gedaan. Na dit relaxte rondje wandelen was het na het middaguur weer tijd voor iets actiever.

Jawel, heb ik zoals gepland, op een reuze grote schommel geschommeld in een canyon, wat best lachen was om te doen. Niet wetende wanneer ik werd losgelaten en in de maling genomen worden door het personeel daar die me zogenaamd al 3x zonder schommel naar beneden zouden duwen, zorgde ervoor dat de daadwerkelijke vrije val van 60m een leuk verrassingseffect had en hoogst vermakelijk was. Daarna zwiep je een paar keer heen en weer tussen de canyon en wordt je weer opgetakeld. Feit is wel, dat ik eerlijk gezegd al wel verwend ben met de bungee's als het gaat om het echte kick/adrenaline werk... Evengoed me prima vermaakt en dit was net weer wat anders om te doen. Ik was er immers toch in de buurt en wil het maximale eruit halen!

Paar uur later was ik weer terug bij het hostel en raakte ik aan de praat met een gezellige mede gingen uit Washington state. Renee en een super aardige meid. Ze vertelde me over een Free bqq dat bij ons hostel zou plaatsvinden en ben daar met haar en een andere meid die zij weer kende naartoe gegaan. Vanwege de regen werd de bbq een portie chillie en uiteindelijk hotdogs, maar het was prima te eten.
Voor de kenners van Queenstown, dit alles werd gehost door Winnies (Nice!) en gevolgd door een gratis kroegentocht. Tijdens het eten leerden we weer massaal nieuwe mensen kennen uit de States, UK, Canada, Frankrijk en inmiddels ben ik de andere nationaliteiten vergeten maar het toetje was een drankspelletje met eigen gebrouwen wodka van roze en rode Skittles. De barcrawl die hierop volgde was weer een groot succes en incl afterparty klom ik om 5:30 m'n stapelbed wat onhandig in. Heb nog een bult op m'n scheen om me hieraan te herinneren.

Het verrast dan ook niet dat ik dinsdag niet topfit wakker werd. Voor de beeldvorming, ik viel pas om 13:30 m'n Engelse ontbijtje (jaja, ik aan een Engels ontbijt, m'n 2e daar zelfs!) aan bij Red Rocks waar je werkelijk waar je All dat heerlijke ontbijtjes kunt scoren voor $ 10!! Briljant.
Daarna nog wat rondgelopen en met m'n boek aan net meer neergeploft. Kan beroerder met het uitzicht daar :)

Einde van de dag weer met Renee in het hostel zitten ouwehoeren en gezellig als we waren kwamen daar steeds meer mensen bij. Een van de gasten, Adam, stelde voor om met een groepje de zonsondergang vanaf Coronet Peak te bekijken. Uurtje later de auto volgeladen met onszelf, paar Duitsers en wat versnaperingen. Bijna weggewaaid en onderkoeld bovenop die Peak, maar het uitzicht was het zeker waard.
Dit alles afgesloten met een $ 5 pizza van domino's die Renee en ik hebben opgepeuzeld in het hostel. M'n spullen gepakt om de volgende ochtend uit te checken want de reis ging weer vervolgd worden de opvolgende dag.

Inmiddels ben ik namelijk bij familie in Dunedin waar ik tot dinsdagochtend blijf. Geen lullig busritje gehad gister maar echt genoten van de route. Herkende ook een aantal film locaties van Lord of the Rings (Nerd, I know)! Lunch gehad in Clyde en door Cromwell gereden, ik herinnerde me nog eea van 14 jaar geleden! Bij aankomst in Dunedin gister al even op en neer gelopen als het gaat om de steilste straat van de wereld, namelijk Baldwin street hier in Dunedin. Daarna zag ik Tony en Lenore, echt twee ontzettende schatten en zeer vermakelijke mensen. Voor de nieuwsgierigen, Tony is een (1e graads) neef van m'n mams. Ze hebben me gister opgepikt bij het hostel waar de bus overnacht, hebben mooi zitten teuten op hun balkon thuis, bbq aangegooid en biertjes gedronken. Volledig in mijn straatje dus. Na het eten naar het Ocean View beach gegaan met de doggies en wederom een zeer mooie zonsondergang bewonderd.

Na ontwaakt te zijn uit m'n coma vanochtend, man man wat heerlijk om in een gewoon bed zonder roomies te liggen, Dunedin verder verkend. We zijn naar Larnach Castle & Gardens geweest, erg leuk om te zien, geluncht bij Macandrew Bay, het Otago museum hier in de stad bezocht waar ik weer een hoop nieuwe dingen geleerd heb en een rondje gelopen over de campus hier van de universiteit in Dunedin. Met Tony nog een rondje langs wat stranden gemaakt hier, waar ik goed in de zeik werd genomen door teveel over de reling te hangen bij een van de boulevards en natuurlijk een golf omhoog spatte. Terugpak actie wordt as we speak bekokstoofd...

Er woont nog veel meer familie hier in de buurt en een paar hebben er lucht van gekregen dat ik in town ben. Worden dus een aantal gezellige dagen met geen onbekenden of snurkende mensen in m'n kamer, maar familie(s) met Nederlandse achternamen en een ontzettend hoog gehalte van gastvrijheid die erg goed gezelschap zijn. Toch wel een luxe en erg leuk om ook dat mee te maken op m'n trip.

  • 26 November 2015 - 11:08

    Monique:

    Heerlijk toch! Zo'n warm welkom bij de familie, even bij tanken en opladen voor je volgende ontdekkingstocht. Bijkomen in een heerlijk bed dus ;-) en goed gezelschap, wat wil een mens nog meer .... Ja thee .... neem jij maar eens een paar dagen thee ..... krijg je geen bulten van op je scheenbeen! Love you lieverd Xx

  • 26 November 2015 - 13:56

    Melissa:

    Super tof allemaal weer! Doe ze vooral allemaal de groetjes daar!
    Die steilste straat kan ik mij ook nog wel herinneren. Geniet lekker en spreek je snel

  • 26 November 2015 - 15:48

    Paps:

    Avonturen genoeg lees ik, van zonsondergangen op een peak tot een klotsende zee aan de boulevard. Wat een mooie indrukken zal dit geven en fijn dat je nu bij familie bent. Zullen ze zeker waarderen en ik kan mij voorstellen dat je weer een 'bezichtiging' waard bent voor ze. Geniet er lekker van en ik volg je verhalen met plezier in het lijf.
    KNUFFELTJE ! ! !

  • 27 November 2015 - 09:49

    Oma:

    Rhiaan ,wat heerlijk dat je aan de andere kant van de wereld ook geniet van je familie.
    Zover weg zoveel moois ,maar toch het waardeert om gewoon de bloedverbondenheid te ervaren.Geef ze allemaal een dikke kus van mij.
    Kon je zonder puffen de steilste straat op komen?
    Stopte de bus in Clijde?
    Kwam je van Alexandra?
    Blijf je het weekend nog in Dunedin en wanneer ga je naar Stewart Eiland?
    Ook nog een mooi gedeelte hoor en Milfort Sount,daar besefte ik hoe mooi de wereld is.
    Ik hoef niet te zeggen,geniet ervan,want je geniet met volle teugen.

  • 27 November 2015 - 09:49

    Oma:

    Rhiaan ,wat heerlijk dat je aan de andere kant van de wereld ook geniet van je familie.
    Zover weg zoveel moois ,maar toch het waardeert om gewoon de bloedverbondenheid te ervaren.Geef ze allemaal een dikke kus van mij.
    Kon je zonder puffen de steilste straat op komen?
    Stopte de bus in Clijde?
    Kwam je van Alexandra?
    Blijf je het weekend nog in Dunedin en wanneer ga je naar Stewart Eiland?
    Ook nog een mooi gedeelte hoor en Milfort Sount,daar besefte ik hoe mooi de wereld is.
    Ik hoef niet te zeggen,geniet ervan,want je geniet met volle teugen.

  • 27 November 2015 - 09:49

    Oma:

    Rhiaan ,wat heerlijk dat je aan de andere kant van de wereld ook geniet van je familie.
    Zover weg zoveel moois ,maar toch het waardeert om gewoon de bloedverbondenheid te ervaren.Geef ze allemaal een dikke kus van mij.
    Kon je zonder puffen de steilste straat op komen?
    Stopte de bus in Clijde?
    Kwam je van Alexandra?
    Blijf je het weekend nog in Dunedin en wanneer ga je naar Stewart Eiland?
    Ook nog een mooi gedeelte hoor en Milfort Sount,daar besefte ik hoe mooi de wereld is.
    Ik hoef niet te zeggen,geniet ervan,want je geniet met volle teugen.

  • 27 November 2015 - 09:49

    Oma:

    Rhiaan ,wat heerlijk dat je aan de andere kant van de wereld ook geniet van je familie.
    Zover weg zoveel moois ,maar toch het waardeert om gewoon de bloedverbondenheid te ervaren.Geef ze allemaal een dikke kus van mij.
    Kon je zonder puffen de steilste straat op komen?
    Stopte de bus in Clijde?
    Kwam je van Alexandra?
    Blijf je het weekend nog in Dunedin en wanneer ga je naar Stewart Eiland?
    Ook nog een mooi gedeelte hoor en Milfort Sount,daar besefte ik hoe mooi de wereld is.
    Ik hoef niet te zeggen,geniet ervan,want je geniet met volle teugen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8015

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: