Blog 6: Abel Tasman!! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 6: Abel Tasman!! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 6: Abel Tasman!!

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

11 November 2015 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Zo, alweer een nacht erop zitten in Kaiteriteri. Eindelijk kan ik de naam onthouden en zelfs spellen. Dat bleef echt NIET hangen! Gister voor het eerst echt een pittig busritje gehad. Opgestapt om 8:30 in Kaikoura en vervolgens was ik om 18:00 in Kaiteriteri. Tuurlijk, wel wat stops onderweg gehad. Bij riviertjes, Picton en zelfs 45 min bij een supermarkt om van alles te halen maar nagenoeg weinig activiteiten dan op m'n kont zitten en het landschap van achter een raam bewonderen.

Vandaag daarentegen weer een lekker actieve dag gehad! Hele dag wezen kayakken in het Abel Tasman park. Heerlijke dag gehad. Naast dat ik kayakken an zich al heerlijk vind om te doen, genoten van de bossen, het uitzicht, gezelschap, en prachtige natuurdingen om te zien! Nog zeehonden, zeer zeldzame vogels (heb ik me laten vertellen) en vergezichten over het water. Hebben zelfs nog een stukje gezeild door 2 kayaks aan elkaar vast te maken en vervolgens door de mensen voor en achter een zeil te laten vasthouden. Ik heb werkelijk waar gegierd van het lachen! Ik zat voorin en dat zeil kwam regelmatig met zand en zeezout in m'n gezicht terecht. Ik gierde van het lachen! De middag trip deed ik met maar 2 andere meiden, Claire en Clairea, twee super leuke meiden uit de UK die de komende dagen ook op m'n route zitten. Plus een veel te bijdehante instructeur maar dat zorgde wel voor een hoop geschater.

Inmiddels redelijk gaar na dit dagje en heb zelfs stijve vingers en handen van de inspanningen van vandaag. Moe maar zeker voldaan en vol van prachtige indrukken van vandaag.

Morgen einde van de ochtend weer hoppen onto the Kiwi Experience en vervolg ik m'n route naar ditmaal de westkust van het Zuidereiland namelijk naar Westport. Vandaag gebeld met wat hostels in Queenstown want er loopt echt van alles al helemaal vol met overnachtingen. Gelukkig maar 3 belletjes hoeven plegen en ben al voorzien van weliswaar 2 hostels en 7 nachten. Awesome!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 8026

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: