Blog 4: En door naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 4: En door naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 4: En door naar het Zuidereiland!

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

07 November 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Inmiddels ben ik 4 dagen op Nieuw Zeelandse grond en zit ik op het Zuidereiland in Christchruch. As we speak zit ik op een kleedje in the Botanic Gardens, een prachtig park tegenover het hostel waar ik crash. Nu ik er 1 dag ben al verschillende roomies zien passeren. Sinds gisteravond laat ook kwekkie en bekkie. Twee meiden uit Manchester die geen moment hun kaken op elkaar houden. Hartstikke gezellig maar man man, het geluid van vogeltjes en eendjes om me heen nu, is verademend. En dat terwijl ik ze pas 1 ochtend even heb meegemaakt en ik natuurlijk zelf ook een lekker potje kan kwekken. Jullie weten genoeg qua beeldvorming!

Gister een prima vlucht gehad en de ochtend nog door kunnen brengen met Mariëlle, een achternicht uit Harderwijk die ik nog niet kende, Judith en nog even met Grace aangezien we met haar nog even koffie en hot choco dronken in de brasserie vlakbij haar werk. Super leuke ochtend gehad en was wel even raar om die gezellige familie weer achter me te laten. Bleek ook m'n e-ticket in de automaat bij het inleveren van m'n bagage achter te hebben gelaten, dus bij de security check maar even een sprintje getrokken naar dezelfde counter om hem alsnog uit te draaien zo'n 25 min voor take-off... Ach! Alles goed gegaan en kon bij het zitten bij de gate, binnen 2min weer in de rij om te boarden. Ik zeg, knap staaltje timing!

Anyway, inmiddels al wat wandelingetjes in Christchurch gemaakt. Mijn hemel wat een indrukkende stad om in rond te lopen. Overal waar je kijkt zie je bouwplaatsen en hijskranen nog ten gevolge van de aardbeving in 2011. Werkelijk waar, bizar is de ravage die je daar nu nog steeds van kunt zien. Dit terwijl van alles weer in opbouw is en er er hele hoop is opgebouwd, maar toch. Zeer indrukwekkend.

Gisteravond belande ik, je verwacht het niet, met 6 gasten in een paar bars. Raakte met 2 Canadezen aan de praat in het hostel, met hen de stad ingegaan, daar haakten er 2 Berliners aan die hier werken, waarmee we vervolgens in een barretje belandden waar 2 locals weer aanhaakten. Kortom, ik had geen tekort aan gezelschap en heb het super gezellig gehad! Het was wel erg rustig met uitgaan maar omdat we met een mooi groepje waren stonden we prima aan. Zijn naar een paar verschillende tentjes geweest en waarbij ik gewend ben om anders max 2 minuten te lopen wanneer je van bar switcht, waren we nu 20 à 25 min onderweg. Weer eens iets anders... Ook Christchruch bij avond dus kunnen bewonderen. Vanavond geeft 1 van de Berliners een feestje waar ik denk ik wel even een drankje ga halen voordat ik morgen alweer afscheid neem van deze toch wel bijzondere stad. In dit reusachtige, beeldschone park is niets terug te zien van de ravage die de aardbeving heeft aangericht, maar in de stad kun je nog steeds nalatenschap van moeder natuur en haar natuurgeweld zien. Twee aparte contrasten...

Hoe dan ook, morgen gaat de trip verder naar Kaikoura! De eerste stop van de Kiwi Experience. Heb het super naar m'n zin. Geniet onwijs en vind het echt heerlijk om lekker rond te lopen in de stad en te doen waar ik zin in heb. Heerlijk die vrijheid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: