Blog 12: Rellies in Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu Blog 12: Rellies in Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rhiana Petersen - WaarBenJij.nu

Blog 12: Rellies in Dunedin

Door: Rhiana

Blijf op de hoogte en volg Rhiana

30 November 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Geen onbekende nationaliteiten, vreemde accenten, of worden doodgegooid met Duitsers of mensen uit de UK (no offense ;)... Afgelopen week onwijs genoten van m'n dagen in Dunedin bij familie. Nu m'n laatste avondje hier voordat ik weer on the road verder ga touren naar Invercargill en Milford Sound (fjorden gebied).

Even graven in wat we ook alweer de afgelopen dagen hebben gedaan... Vrijdag zijn we naar Oamaru gereden. Zo mooi als dat het donderdag was, zoveel regen hadden we vrijdag. Hoe dan ook, we dachten Oamaru is een oud Victoriaans stadje en kunnen we ook met minder mooi weer bezichtigen. We hebben onderweg ernaartoe koffie gedronken met Ingrid (nicht van Tony en mams) en geluncht bij Riverstone (hebben eens een Award gewonnen voor het goede eten) en zijn daarna het stadje gaan verkennen. Ook nog even bij Quinny (Ingrid haar man) in hun Fishing & Hunting winkel gestopt om hello te zeggen. Ging de deur uit met een reeks gratis exemplaren als het gaat om een muts, sokken (maat 42+) en een zeer shiny zonnebril waarvan ik na lang nadenken, toch heb besloten om ze hier achter te laten...

's Avonds zijn we een drankje met vrienden van Tony en Lenore gaan drinken in het centrum hier, waar niemand wilde geloven dat ik van Nederlandse afkomst was. Ik klonk en zag er te Iers uit om Nederlands te zijn, aldus hun vrienden. En waar was m'n Nederlandse accent want ook dat konden ze niet traceren. Was gezellig in ieder geval! Paar gezellige praatjesmakers waar ik prima tussen voegde. Onderweg naar buiten herkende ik Ben Willemsen, een ander familielid die ik 14 jaar niet heb gezien (maar wel op Facebook heb). Nogal geestig dat juist ik degene was die hem herkende en aanwees aan Tony en Lenore. Praatje mee gemaakt en toen met Tony naar the Mockingjay part 2 geweest. Ik vond hem goed verfilmd overigens!

Zaterdag zijn we Dunedin verder gaan verkennen en zijn we naar een markt geweest, het oude station bekeken, paar kunstgallerijen die daarin vertoond werden bekritiseerd en vervolgens naar de Botanical Gardens gereden om een rondje te lopen. Bizar hoe mooi al die tuinen en parken hier zijn in die steden. Heel erg gaaf om te zien! De middag afgesloten met de Chinese Gardens hier, een heel andere setting en zeker tof om in rond te lopen.
Na al dat gewandel konden een paar powernapjes niet ontbreken toen we thuis waren en ben ik vervolgens Blueberry Pancakes met kaneel en appel gaan bakken. Pannenkoeken in de lucht gegooid als een echte pro en ik moet zeggen, ze waren erg goed gelukt! Hebben flink zitten smikkelen met z'n 3en :-D

Zondag zijn we naar Harley en Sophie geweest, andere long lost cousin die hier in de buurt woont. Bizar hoor, waar ik uitkijk op de drommedaris en allemaal schattige huisjes thuis in Enky, kijken ze hier uit op heuvels en is er in de omtrekkende 100m geen buurman of vrouw te vinden. De geit, kippen, paard en weet ik wat er nog meer rondliep niet meegerekend! Vervolgens bij John en Fran (wederom nog een neef van mams en Tony) kopje thee gehaald. Zij waren afgelopen januari nog in Harderwijk dus was leuk ze weer te zien. Prachtige omgeving ook waar zij wonen en nog maar even het paard van Robine klopjes op de hals gegeven. Ik was immers al helemaal into the animals die ochtend. Super gezellig om al die familie te zien en mooi met ze te teuten en te lachen.

Daarna nog even een ander deel van de stad verkend, naar Port Chalmers (de haven hier) gereden, wijntje gedronken bij Carey's Bay Pub en daarna op een uitzichtpunt de stad bewonderd. Gaaf hoor. Het was mooi weer en apart om te zien dat ze hier totaal geen hoogbouw hebben maar alles heel erg spread out hebben opgetuigd. Dat tussen alle heuvels om Dunedin heen. Ik vind het een toffe plek dat Dunedin. Mooie stranden, zandstranden, tof centrum gelegen tussen zeer mooie hills en genoeg te doen hier. Zijn ook nog heel even langs de Steep street gegaan, niet gewandeld met vals gespeeld en met de auto omhoog gereden. Dit keer wel foto's gemaakt ;)

Thuis bij deze van Plat's waren ook Lenore haar broer en zijn vriendin die net terug waren gekomen uit Aussie. Super gezellige mensen en dat resulteerde in nog wat meer wijntjes en vermakelijke gesprekken :) Nog even met Letitia gebeld (andere nicht van mam) die ik helaas deze trip niet ga zien maar dat is weer een goede reden om hiernaar terug te komen! Iets wat ik me nu al heb voorgenomen om te doen ;) Want wat een gaaf en mooi land is dit toch!

Vandaag nog wat laatste kilometertjes in de auto gemaakt, maar ook de benenwagen even goed gebruikt. Bij Tunnel Beach namelijk een toffe hike gemaakt en niet verrassend, op, door, onder en over de tunnel bij de rotsen aan het strand geklauterd. Het was prachtig weer en wat een spectaculair uitzicht bood dat strand. Een zeer toffe afsluiting om Dunedin en omgeving goed te leren kennen. Tony zei al, er zijn weinig plekken die ik nu niet heb gezien als het gaat om Dunedin!

Op dit moment zijn jut en jul druk bezig met het maken van een Lemon Meringue pie want Lenore is morgen jarig. Uiteraard gaan we hier nog even bij stilstaan! "Ik wil echt niks voor m'n verjaardag" daar hou ik me natuurlijk niet aan...
Veelste leuk om al die rellies (relatives) hier om me heen te hebben gehad!

  • 30 November 2015 - 08:40

    Monique:

    Och wat bijzonder toch ..... familiebanden ... ja ze zijn er gewoon en het is mooi te lezen dat het goed voelt om daar te zijn. Nu je laatste dagje daar en weer verder met je trip!! Ook weer goed en leuk om naar uit te kijken!! Hoeveel foto's heb je inmiddels al gemaakt joh!!?? Ben er zo benieuwd naar! Feliciteer Lenore van ons en een dikke digitale knuf vanaf deze kant! Xx

  • 30 November 2015 - 08:54

    Paps:

    Je hebt de familie-connecties aardig aangehaald en heb er weer veel gesproken. Mooie plekjes gezien en genoten. Ik neem aan Nieuw-Zeelandse wijn gedronken of van andere origine? En dan afscheid op een verjaardag, gezellig en passend.
    En je vervolg van je trip, ben benieuwd naar je indrukken van de sounds en het zuidelijke gedeelte van het eiland, zijn we zelf niet geweest toen.
    Geniet lekker verder en we horen van je.

  • 30 November 2015 - 09:06

    Oma:

    Heerlijk dat je genoten hebt van alle mooie dingen.Je prima voelde tussen de familie leden,en nu weer verder op.Ik geniet van je stukjes.

  • 30 November 2015 - 13:29

    Iris:

    Ik blijf je trouw volgen hoor! Leuke blog weer en fijn om te lezen dat je zo ontzettend geniet :)! Enoy en maak ze gek ;-)

  • 01 December 2015 - 14:32

    Marieke:

    Lekker hoor Rhiaan! Hier straks de mario-kart finale van de november-competitie.... Je snapt het, de spanning is om te snijden! Enjoy daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhiana

Finally! Al jaren heb ik het erover dat ik wil reizen. Nu op mijn 25e, gaat het eindelijk echt gebeuren. Vanuit m'n werk kreeg ik een heuse sabbatical om dit te gaan realiseren. Ontzettend gaaf natuurlijk! Het plan is 12 weken down under, waarvan ik 5 weken in Nieuw Zeeland en 7 weken in Australie ga rondreizen. Bring it on!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 8018

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 Januari 2016

Down under!

Landen bezocht: